نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المواهب منتدى موهوبين الادب والشعر

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

يا رسول الله

اتى يقرأك السلام من ملك السلام لتلقاه
اتى يبصرك بنور الهدى فهو من اهداه
لك انت يا حبيب الامه وخير صفاه
ملك يقرأك السلام ويقص قصاه
رساله لا تعطى الى لك فانت خليل الله
محمد بن عبدالله صلوا عليه رسول الله
ياربى ادعوك باسمه ان تهدنى هداه
فهو رسولك الكريم وانا عبد الله .
ياربى لا تخزنى يوم العرض يوم لقاه.
يا رسولى يا حبيب يا رسول الله
كنت منا مبشرا وتبلغ باسم الله
هيا سنتك وسيرتك والفرض فرض الله
من منا الايصلى عليك خير صلاه
بها شفاعة وبها اهتدى لطريق الله
بها رضا وصلاح لله وحده
يا سعد من كان حبيب رسول الله
صلاة تنجينى من عزاب اليم
صلاه تشفعلى يوم ان القى الله
اعزرنى ففيك اكثر ليقال
حتى ولو كتبت بطول البحار
فازوا هم بالشهاده وبالجنه
فازوا بجنة الملك الجبار
خلقتنى ياربى وانا عبدك
فاختم لى خاتمه تنجينى النار
يخشغ قلبى وتدمع عينى
حين زكر هول عزاب النار
فياربى باسمك وباسم حبيبك
اجعله ليى شفعيا واجعله لامتى منجى من عزاب النار
ياربى البصير منك يحزر حفره
ويهوى بها وانت الزى تهواه
ياربى الاعمى منك خطا خطوه بلا اصطدام
يارب انتى من تملك خطاه.
ياربى قنى عزاب اليم وعزاب النار
ياربى بزكر لا اقول الا ((لا اله الا الله محمد رسول الله))
ليس لكلماتى خاتمه فى رسوله
فما بالك بوصف الله
فيعجز من الكلم من اسمك
وينطق لسانى بسم الله
سلام عليك يا علم الهدى
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

اللهم اهنى هداه
دمعت عينى وانا اكتب
لمن خلقها فزكرت الله
فازا قرات رسالتى
فلا تقل الا جم زكر الله
ينفعك يوم تلقاه
ويشفع لك رسول الله

احبتى فى الله ما كان بها من اخطاه لغويه فهى منى ومن الشيطان
وما كان بها من تقصير فتعجز كلماتى عن رثاء رسول الله ... فالمزيد فى قلبى ... ولا تنسوا ولا تضيعوا اوقاتكم الا وزكرتم الله ... وادعوا لنا بخالص دعائكم وادعوا لكل من لما يرضى رضا الله

المقال "يا رسول الله" نشر بواسطة: بتاريخ:
AHMED_AWAD
صلى الله عليه وسلم

تسلم ايدك يا ميدو تحياتى ليك
strangerofthenight
عليه الصلاه وافضل السلام

شكرا ليك يا احمد .... وتحياتى ليك باداره رائعه وعمل متميز ورائع

... وادخلكم الله فسيح جناته ........

نورتنى يا غالى
sasa1610
عليه افضل الصلاة والسلام

جميله ميدو

واتمنى انك تكون بتكتب الكلام الجميل دا من غير حزن ذي ماكنت بتقول

لان الكلام راااااااااائع

تحياتي
ملك الحب الحزين
صلاة الله عليه وسلم

ربنا يبارك فيك يا احمد وياريت تسعدنا بالمذيد

من الصلاة والسلام علي سيدنا محمد صلاة

الله عليه وسلم

اشكرك جدااااا علي هذا الكلام الذي ليس

في احسن من ذكره

انــــــــــــا اســـــــــــــف أذأ فــــــــــي يـــــــــــــوم حـــــــــبـــــــــيــــــــتـــــــــــكــــــــ
zena
عليه الصلاة والسلام تسلم ايدك
strangerofthenight
اشكركم لحسن ارائكم ومروركم ....التى اسعدتنى ....

عليه افضل الصلاه والسلام .... هو من كان القلب له نابضا
هو من كان بالعشق فياض.... هو من زكر الله فى ليله الاسراء.
نادية
لا اله الا الله محمد رسول الله

الله ياكابتن جميلة اوى وبارك الله فيك وربنا يزيدك ايمان وتمتعنا بكلامك الجميل

بس اطلب منك طلب ممكن تسحب كلمة ارثى رسول الله ممكن وبراحتك

لكن انت رائع وكلماتك معبرة ومؤثرة وكفاية انها فى حب الله ورسوله عليه افضل صلاه وسلام
strangerofthenight
لا اله الا الله محمد رسول الله

الله ياكابتن جميلة اوى وبارك الله فيك وربنا يزيدك ايمان وتمتعنا بكلامك الجميل

بس اطلب منك طلب ممكن تسحب كلمة ارثى رسول الله ممكن وبراحتك

لكن انت رائع وكلماتك معبرة ومؤثرة وكفاية انها فى حب الله ورسوله عليه افضل صلاه وسلام
بالرغم من انى لا اجد كلمات شكر لكل الاعضاء المارين بموضوعى ....

الا ان وجودك انت لقراءة ما اكتب له بريق متميز وايضا استاذى عصفور المطر..... احسد نفسى عليه ... له شرف لى ان افخر بذلك
لانك ذو قلم متميز واحساس رائع ... وقرات لكى الكثير .... فمرورك يذيدنى فخرا ... واخذ منه العبر ..
استاذتى الكريمة اسف لهذه الكلمه فعلا فلم انتبه لها .... وانما كان ما بداخلى يعبر فلم احسس بها ..
ولكى ما تردين ... ولكنى اطلب منك وضع الكلمة التى ترينها مناسبه ... فلى الفخر لذلك ...

فلا خلاف بين شاعرة قديرة مثلك وشاعر يبدا بالقلم .... فمنكم ناخذالعبر ولكم نرفع العلم.

واصدق الكلام ما روى عن سيد الانام ... محمد عليه افضل الصلاة والسلام

لكى تحياتى
احمد
نادية
بالرغم من انى لا اجد كلمات شكر لكل الاعضاء المارين بموضوعى ....

الا ان وجودك انت لقراءة ما اكتب له بريق متميز وايضا استاذى عصفور المطر..... احسد نفسى عليه ... له شرف لى ان افخر بذلك
لانك ذو قلم متميز واحساس رائع ... وقرات لكى الكثير .... فمرورك يذيدنى فخرا ... واخذ منه العبر ..
استاذتى الكريمة اسف لهذه الكلمه فعلا فلم انتبه لها .... وانما كان ما بداخلى يعبر فلم احسس بها ..
ولكى ما تردين ... ولكنى اطلب منك وضع الكلمة التى ترينها مناسبه ... فلى الفخر لذلك ...

فلا خلاف بين شاعرة قديرة مثلك وشاعر يبدا بالقلم .... فمنكم ناخذالعبر ولكم نرفع العلم.

واصدق الكلام ما روى عن سيد الانام ... محمد عليه افضل الصلاة والسلام

لكى تحياتى
احمد
ميرررررررررررسى ياكابتن احمد على كلامك الجميل

واعتذرلك انا على اللى قولته واسحب كلمتى

لانى سألت بابا عنها وقالى انها مافيهاش حاجة اصل ببايا

شاعر وحافظ قرآن واحاديث ويعرف اكتر منى طبعا فسالته وقالى عادى

فانا اللى آسفة بس انا كنت بقصد ان سيدنا محمد عليه الصلاه والسلام حى فى قبره لانه بيرد علينا

السلام واننا نمدحه بس مش نرثيه لكن بابا قالى عادى

شكرااااااااااااا على تقبلك كلامى ياكابتن احمد
strangerofthenight
سيدتى وان كان لكلامك من حكمه ونصيحه فل احتفظ بها ... وان كان من شكر وتقدير فهو لاثنين اولهماسيد الكونين وثانيهما من رباك.

طبعا كل الشكر والتقدير لوالدك حفظه الله ....

وانا طبعا منا عينى انى كنت ارى كلمه اخرى لزلك بعد انى اوضحتى المعى لكنى اقول لكى ...
ان اعظم الكلمات هيا ما تاخز من كتبا الله وسنة رسوله .... واننا لنجد بها عبر ومعانى كثيره .... والله انى لا ادرى ما فى كتبا الرحمن من بحور علم .... واخشى الا ادرك معانيها .... ففيها الدنيا خير متاع وفيها وصف ما فيها ..... وهدى محمد انار دنيانا .... فالله شق له اول طريف فيها ...فهو مبلغا باحديثه .... وهو من كان للرحمن شفيعا ...

تقب تحياتى وخالص شكرى وتقديرى لوالدك ... وانا كنت طبعا شاكك ان موهبتك الفازة دى من وراء علم وعالم كبير ... لكن اشك فى قولى لان الموهبة لا تورث ... ولكنها تاخز بالتمنيه من تلك الشخص ....
فلعلك تعلمتى من والدك الكثير .

تقبل تحياتى ...... وازكرى الله ى كل وقت وحين ... وصلى على من كنا نحن بصدده متحدثين ...
نادية
اللهم ماصلى وسلم وبارك عليه

متشكرة يااحمد

وانا فعلا اتعلمت من بابا كتير اوى ودايما اقولو انا مش عارفة من غيرك كنا هنعمل ايه ربنا يخليه هو ومامتى يارب
strangerofthenight
اللهم امين ......اللهم امين ...

وكل سنه ومامتك بخير دايما يارب ... وكل امهاتنا بخير وسلامه ...
وان شا ءالله نقدم لمنتدانا الجميل احلى ما كتبت الاقلام.. واحلى ما روت الاحاسيس ..
واتمنى ان ارى من كلامتك افخم انواع التعبير ...

ياعنى متخافيش انتى كدا وراكى ظهر جامد .... ربنا يحفظهولك ... دايما كدا حتغلبينا ...

اسعدنى مرورك .....سيدتى الجميله .
نادية
اللهم ماآمين يااحمد ربنا يخليلك انت كمان مامتك وباباك

بس تعرف انى عمرى ماقريت بابا كلام من اللى انا كاتباه

اصلى اتكسفت اوريله اللى انا كتبته
strangerofthenight
اللهم امين .....

متزعليش منى حد يبقا عنده موهبه ربنا وهبها ايام واعطاها له مثلا والدك ولا يستفيد ....

سيدتى ان المعنى فى الشعر زى ما بيقولوا فى بطن الشاعر .... لكت الشاعر نفسه ازا كتب باقلامه ما يحس من التعبير ... فلا يخشى ... ان ليا راى بسيط قوى .... انا خايف انك تقراءى عليه ما تكتبين .... فيخاف عليكى ويقول بنتى شاعره .... ويخاف على موهبتك من الحسد ويقولك متكتبيش فى المنتدى تانى .... وكدا احنا حنزعل ... فانا راى ان بابا ... يدعمك بالاساليب الجميله والكلمات التقيله .... علشان احنا نستفيد وندعيلك .... على فكره ... والدك دايما حاسس فيكى بالموهبه ... من غير ما توريه اى حاجه انتى كتبتيها ... لان هذا الشبل من ذاك الاسد ...

تحياتى ليكى بالمزيد
نادية
اللهم امين .....

متزعليش منى حد يبقا عنده موهبه ربنا وهبها ايام واعطاها له مثلا والدك ولا يستفيد ....

سيدتى ان المعنى فى الشعر زى ما بيقولوا فى بطن الشاعر .... لكت الشاعر نفسه ازا كتب باقلامه ما يحس من التعبير ... فلا يخشى ... ان ليا راى بسيط قوى .... انا خايف انك تقراءى عليه ما تكتبين .... فيخاف عليكى ويقول بنتى شاعره .... ويخاف على موهبتك من الحسد ويقولك متكتبيش فى المنتدى تانى .... وكدا احنا حنزعل ... فانا راى ان بابا ... يدعمك بالاساليب الجميله والكلمات التقيله .... علشان احنا نستفيد وندعيلك .... على فكره ... والدك دايما حاسس فيكى بالموهبه ... من غير ما توريه اى حاجه انتى كتبتيها ... لان هذا الشبل من ذاك الاسد ...

تحياتى ليكى بالمزيد
ههههههههههههههههه ماشى يااحمد

انا اتمنى بس انا بخاف لايقولى ايه العبط اللى انتى كاتباه ده اصله بيكتب حلو اوى

وهو عارف بس هو بيخاف عليا وبيقولى دايما سيبك من الحاجات دى

فبخلى اخويا الكبير يشوفها وبيعجبه كلامى اصله هو كمان بيكتب شعر
strangerofthenight
احنا شكلنا كدا وقعنا فى ديوان الشعراء .... ربنا يزيد ويبارك ...يارب

ياعنى اواحد يقول ايه بس .... طيب ممكن تقولى لبابا يتبنا شاعر صغنطوط قد كدا...هههههههههه

كايه ان الواحد حيكون فى بيت مليان باحلى كلمات وادق معانى ...

يارب تكون ماما مستحملاكم .... لان فى ناس مبتحبش الكلام الكبير ده ...
وبتكون مستحملاه بالعافيه

......ربنا يخليك بابا الشاعر الكبير الى اكيد طبعا لا ينجب .... سوى ... افضل الابناء ..
نادية
ربنا يخليك يارب

بس احنا عيلة فنية مش انا كمان بغنى ههههههههه بجد بغنى بس اعتزلت الفكرة لانى بحب ربنا اكتر
strangerofthenight
ههههههههههههههههههه
انا خايف كمان تكونى بتشتغلى دكتورة ...... بجد انتى فعلا دكتوره بس من النوع التانى ....

على فكره حبك ربنا ده اجمل شىء فيكى وياريت كل البنات زيك ... بتخاف ربنا فى كل حاجه ...

وربنا يدم على عيلتك السعاده دايما يارب ....... واوعى تنسى تجيبى لام هديه قيمه جدا فى عيد الام بدل كلمه كل سنه وانتى طيبه من غير حاجه دى .... وبلاش تقوليلها حغنيلك ...ههههههههههه

تحياتى ليك .....وشرا جدا لمتابعتك ... الجميله
نادية
ههههههههههههههههههه
انا خايف كمان تكونى بتشتغلى دكتورة ...... بجد انتى فعلا دكتوره بس من النوع التانى ....

على فكره حبك ربنا ده اجمل شىء فيكى وياريت كل البنات زيك ... بتخاف ربنا فى كل حاجه ...

وربنا يدم على عيلتك السعاده دايما يارب ....... واوعى تنسى تجيبى لام هديه قيمه جدا فى عيد الام بدل كلمه كل سنه وانتى طيبه من غير حاجه دى .... وبلاش تقوليلها حغنيلك ...ههههههههههه

تحياتى ليك .....وشرا جدا لمتابعتك ... الجميله
ههههههههههههههه لا ماتخافش مش دكتورة ههههههههه طلعت اوت منك دى يااحمد

وماشى حاضر مش هجيب هدية لماما ههههههههه
strangerofthenight
ههههههههههههه

لا لدكاتره حاجه وحضرتك حاجه تالته ....هههههههههههه

انتى احسن طبعا .... هما جعلهم الله سبب من اسباب الراحه لعباده من مرضهم ..... وانتى ربنا اعطاكى موهبه فزه عزبة نقيه الصفاء ...وجعل سبب احترام لنفسك هو سبب احترام وتقدير الاخرين لكى لكرم اخلاقك الوفير..

وبعدين دانا اوصيكى انك تجيبى هديه لماما ..... اياريت متنسيش ... على فكره انا اول هديه جبتها لماما كانت علبه مناديل ....من غير تريقه .... انا مكنتش اعرف حاجه لسه والله ...
Eyad Eldalyl
الله جميل يا كبتن احمد قطعه نثريه جميله جدا
النثر نوع من انواع الادب وهو مختلف عن الشعر فى انه بتحرر من الوزن والقافيه
واللاتى يعدان الركيزه الاساسيه لكتابه الشعر
فانت كاتب نثر جميل جدا تقبل مرورى
سمسم نجرو
صلي الله عليه وسلم
تسلم ايدك يا ميدو و بارك الله فيك
بجد بجد اكتر من رووووعه
kaki
اللهم صلى وسلم وبارك على سيدنا محمد
تسلم ايدك
احزان غزل
صلاة تنجينى من عزاب اليم
صلاه تشفعلى يوم ان القى الله
فعلا الصلاة تنجى من عذاب الاخرة
بجد اتمنى كل شخص يصلى لاان الصلاة تنهى عن ااشياء كتيرة جدا
بجد موضوعك جميل جدا
LOLO10
يارب استجب
الموضوع تحفة تسلم ايدك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
أسماء صحابة رسول الله ( صلي الله عليه وسلم ) والصحابيات ........ رضي الله عنهم ..
[فيديو] ببغاء يردد الصلاة و السلام على رسول الله الكريم .. مع زغروطة أفراح .. صلوا على رسول الله . شاهد الفيديو
بالصور.ردا على إهانة رسول الله. "هاكر مصري" يخترق اكبر موقع تسويق هولندي و يضع عبارة "إلا رسول الله"
أفضل بوست في تاريخ الفيس بوك ( بوست علي صفحة رسول الله تقول صلي معنا علي رسول الله)
فضل سورة الكهف يوم الجمعةالسلام عليكم ورحمة الله وبركاته قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: من قرأ